Wiosna na wsi.
Gr. II
9.04.2021r.
Cele:
- poznanie wybranych zwierząt z gospodarstwa wiejskiego i ich domów;
- poszerzanie doświadczeń plastycznych i inwencji twórczej dziecka,
- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej.
- wdrażanie do estetycznego wykonania pracy.
Rytmiczna rozgrzewka:
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Dzieci uważnie słuchają wierszyka.
„Co słychać na wsi”.
Wanda Chotomska
„Co słychać? – Zależy – gdzie.
Na łące słychać: – Kle-Kle!
Na stawie: – Kwa-kwa!
Na polu: – Kraaa!
Przed kurnikiem: – Kukuryku!
– Ko-ko-ko-ko-ko! – w kurniku.
Koło budy słychać: – Hau!
A na progu: – Miau…
A co słychać w domu,
nie powiem nikomu!”.
Rodzic zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu:
O czym jest ten wiersz? Co słychać na łące? Pokażcie to zwierzę na ilustracji. (za każdym razem rodzic prosi o pokazanie wymienionego
zwierzęcia na ilustracji: Obrazki znajdują się na stronie:https://www.ekreda.pl/embed/5634053624561664?public=1)
Co słychać nad stawem? Jakie zwierzę słychać w kurniku, a jakie obok
budy? Jakie zwierzę siedzi na progu?
GDZIE JA MIESZKAM?PoZNANIE WYBRANYCH ZWIERZĄT, ich domów ORAZ odgłosÓW.
Pewnego dnia zgubiłem swój dom i nie mogłem go znaleźć. Szukałem w całym gospodarstwie, byłem u świnek, krów, pszczół, kur, owieczek.. i nie tylko. Odwiedziłem mnóstwo zwierząt gospodarstwa i ich domów, ale bardzo długo nie mogłem znaleźć własnego. Obejrzyjcie filmik – dowiecie się: Gdzie mieszkał piesek.
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
Ruletka gimnastyczna:
Wykonaj wylosowane ćwiczenia:
https://wordwall.net/pl/resource/1298622/wf-zwierzaki-pani-kasia
Zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po …nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie…dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem …głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij …policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy
Zagadki dla utrwalenia nazw zwierząt mieszkających w gospodarstwie
Chodzi po podwórku,
Woła: „Kukuryku”,
On i jego przyjaciele,
Mieszkają w kurniku.
(kogut)
Bawię się w błocie
Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku ….
(świnia)
Często wołam: me, me, me.
Czy ktoś wełnę moją chce?
( owca)
Ciężko pracuję na wsi cały dzień.
Odpoczywam w stajni i nie
jestem leń.
(koń)
Gdaczę sobie: ko, ko, ko,
Na śniadanie dam ci jajko.
(kura)
Dobre ma zwyczaje
– ludziom mleko daje. …
(krowa)
Posłuchajcie teraz uważnie wierszyka (Z. Dmitrocy pt: „Krowa”).
„Krowa ciężko nie pracuje,
ciągle tylko trawę żuje.
Kiedy się do syta naje,
Dużo mleka ludziom daje.”
„Wesoła krówka” – praca plastyczna. Dzieci naklejają na papierowy talerzyk wycięte z czarnego
papieru plamy-łaty. U gory talerzyka naklejają uszy (przygotowane przez rodzica.) oraz samoprzylepne
oczy. Poniżej oczu naklejają rożowy owal (mordkę), na którym rysują dwie kropki i uśmiech –
czarnym mazakiem lub kredką.
Pomoce:
talerzyki papierowe, czarne papierowe uszy, oczy – naklejki, różowe owale, czarny papier, nożyczki, klej, kredka czarna lub mazak.
KRÓWKA Z TALERZYKÓW – praca plastyczna.
https://edufunkids.com/krowa-praca-plastyczna-z-wykorzystaniem-talerzyka/
You must be logged in to post a comment.